TECHNIKI SPRZEDAŻY Z OBSŁUGĄ PROGRAMU FAKTUROWO-MAGAZYNOWEGO I KAS FISKALNYCH

Realizowane w terminie 22.05.2020 do 27.06.2020 r. Celem szkolenia jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie do wykonywania zawodu Sprzedawca.

Po zakończeniu szkolenia uczestnik nabędzie umiejętności z zakresu:

– obsługi klienta
– nawiązywania kontaktów handlowych
– budowania profesjonalnego wizerunku handlowca 
– negocjacji cen lub innych warunków transakcji
– prowadzenia rozmowy sprzedażowej
– identyfikacji potrzeb klientów
– komunikacji interpersonalnej

Techniki sprzedaży są to metody negocjacji podczas których klient oraz sprzedawca w racjonalny sposób starają się uzyskać kompromis broniąc swojego interesu. Nie można ich sztywno określić ponieważ wynikają bezpośrednio z relacji między dwoma osobami, których rezultat trudno przewidzieć. Techniki stosowane w negocjacjach są efektem przede wszystkim z umiejętności negocjacyjno – sprzedażowych uczestników.

Główne zagadnienia kursu Techniki sprzedaży:

  • Nawiązywanie kontraktów handlowych
  • Budowa profesjonalna wizerunku handlowca
  • Mowa ciała w kontaktach handlowych
  • Wykorzystanie tonu głosu w rozmowach
  • Zdobywanie zaufania klientów
  • Tworzenie pozytywnej atmosfery
  • Budowanie wiarygodności handlowców
  • Sposoby ułatwiające zdobywanie i utrzymywanie sympatii klientów.
  • Prowadzenie rozmów z trudnymi klientami
  • Poznanie potrzeb klientów
  • Badanie potrzeb klienta
  • Zadawanie właściwych pytań – otwarte, zamknięte
  • Aktywne słuchanie
  • Stosowanie parafrazy
  • Sposoby ułatwiające rozumienie i odkrywanie potrzeb klientów
  • Skuteczne prezentowanie ofert handlowych
  • Skuteczne słowa argumentacji handlowej
  • Język korzyści
  • Skuteczne prezentowanie ofert handlowych
  • Odpieranie obiekcji klienta
  • Prowadzenie rozmów w przypadku obiekcji , odbieranie obiekcji
  • Skuteczne przedstawienie cen
  • Prowadzenie rozmów o cenach
  • Negocjacje cenowe
  • Łagodzenie negatywnych reakcji na cenę
  • Prowadzenie negocjacji cenowych
  • Finalizowanie sprzedaży
  • Sygnały gotowości klienta do podjęcia decyzji o zakupie
  • Postępowanie w końcowej fazie sprzedaży
  • Postępowanie po dokonanej sprzedaży
  • Postępowanie w sytuacji niepowodzenia sprzedaży
  • Podsumowanie rozmowy sprzedażowej

Główne zagadnienia kursu obsługa programu fakturowo-magazynowego:

  • Przedstawienie informacji na temat baz danych dotyczących programów fakturowo- magazynowych oraz dostosowaniu ich do obecnych przepisów
  • Zapoznanie się z programem ,, Subiekt Gt”
  • Zakładanie magazynów oraz kartotek magazynowych
  • Zakładanie katalogów dostawców i odbiorców
  • Przyjmowanie sprzedaż towarów
  • Praktyczne ćwiczenia w programie
  • Przyjmowanie i wprowadzanie towarów na magazyn
  • Sprzedaż towaru

Główne zagadnienia kursu obsługa kas fiskalnych :

  • Podstawowe przepisy  o kasach, kryteria i warunki techniczne, którym muszą odpowiadać kasy fiskalne, warunki stosowania kas przez podatników
  • Obowiązujące informację zawarte na paragonie
  • Budowa, rodzaj kas systemy kasowe
  • Kryteria i sposób prowadzenia kontroli przez US, obowiązki kasjera
  • Opis techniczny kasy, poznanie parametrów technicznych podstawowej budowy i funkcjonalności różnych urządzeń fiskalnych w tym opis klawiatury oraz innych urządzeń do nich podłączonych (czytnik kodów kreskowych, waga, szuflada) zapoznanie się z tematyką wymiany papieru i komunikatami kasy
  • Funkcje kasy, przedstawienie obsługi kasy, włączenie i wyłącznie kasjera. Postęp oraz poruszenie się po menu kasy. W szczególności omówione jest menu kasjera.
  • Raporty omówienie zawartości raportów fiskalnych : dobowego i miesięcznego. Nauka zasad i ich wytwarzanie
  • Sprzedaż : omówienie i pokazanie sprzedaży w różnych trybach i konfiguracjach, anulowanie paragonu, wypłata z kasy oraz zamknięcie zmiany, sprzedaż wiązana – omówienie tematyki opakowań zwrotnych oraz rabatów i narzutów.

Kurs trwał 78h uczestniczyło w nim 6 osób. Warunkiem ukończenia szkolenia była obecność na nie mniej niż 80% godzin zajęć. Szkolenie zakończyło się nabyciem kwalifikacji zawodowych i wydaniem zaświadczeń oraz certyfikatów.