Realizowane w terminie 22.05.2020 do 27.06.2020 r. Celem szkolenia jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie do wykonywania zawodu Sprzedawca.
Po zakończeniu szkolenia uczestnik nabędzie umiejętności z zakresu:
– obsługi klienta
– nawiązywania kontaktów handlowych
– budowania profesjonalnego wizerunku handlowca
– negocjacji cen lub innych warunków transakcji
– prowadzenia rozmowy sprzedażowej
– identyfikacji potrzeb klientów
– komunikacji interpersonalnej
Techniki sprzedaży są to metody negocjacji podczas których klient oraz sprzedawca w racjonalny sposób starają się uzyskać kompromis broniąc swojego interesu. Nie można ich sztywno określić ponieważ wynikają bezpośrednio z relacji między dwoma osobami, których rezultat trudno przewidzieć. Techniki stosowane w negocjacjach są efektem przede wszystkim z umiejętności negocjacyjno – sprzedażowych uczestników.
Główne zagadnienia kursu Techniki sprzedaży:
- Nawiązywanie kontraktów handlowych
- Budowa profesjonalna wizerunku handlowca
- Mowa ciała w kontaktach handlowych
- Wykorzystanie tonu głosu w rozmowach
- Zdobywanie zaufania klientów
- Tworzenie pozytywnej atmosfery
- Budowanie wiarygodności handlowców
- Sposoby ułatwiające zdobywanie i utrzymywanie sympatii klientów.
- Prowadzenie rozmów z trudnymi klientami
- Poznanie potrzeb klientów
- Badanie potrzeb klienta
- Zadawanie właściwych pytań – otwarte, zamknięte
- Aktywne słuchanie
- Stosowanie parafrazy
- Sposoby ułatwiające rozumienie i odkrywanie potrzeb klientów
- Skuteczne prezentowanie ofert handlowych
- Skuteczne słowa argumentacji handlowej
- Język korzyści
- Skuteczne prezentowanie ofert handlowych
- Odpieranie obiekcji klienta
- Prowadzenie rozmów w przypadku obiekcji , odbieranie obiekcji
- Skuteczne przedstawienie cen
- Prowadzenie rozmów o cenach
- Negocjacje cenowe
- Łagodzenie negatywnych reakcji na cenę
- Prowadzenie negocjacji cenowych
- Finalizowanie sprzedaży
- Sygnały gotowości klienta do podjęcia decyzji o zakupie
- Postępowanie w końcowej fazie sprzedaży
- Postępowanie po dokonanej sprzedaży
- Postępowanie w sytuacji niepowodzenia sprzedaży
- Podsumowanie rozmowy sprzedażowej
Główne zagadnienia kursu obsługa programu fakturowo-magazynowego:
- Przedstawienie informacji na temat baz danych dotyczących programów fakturowo- magazynowych oraz dostosowaniu ich do obecnych przepisów
- Zapoznanie się z programem ,, Subiekt Gt”
- Zakładanie magazynów oraz kartotek magazynowych
- Zakładanie katalogów dostawców i odbiorców
- Przyjmowanie sprzedaż towarów
- Praktyczne ćwiczenia w programie
- Przyjmowanie i wprowadzanie towarów na magazyn
- Sprzedaż towaru
Główne zagadnienia kursu obsługa kas fiskalnych :
- Podstawowe przepisy o kasach, kryteria i warunki techniczne, którym muszą odpowiadać kasy fiskalne, warunki stosowania kas przez podatników
- Obowiązujące informację zawarte na paragonie
- Budowa, rodzaj kas systemy kasowe
- Kryteria i sposób prowadzenia kontroli przez US, obowiązki kasjera
- Opis techniczny kasy, poznanie parametrów technicznych podstawowej budowy i funkcjonalności różnych urządzeń fiskalnych w tym opis klawiatury oraz innych urządzeń do nich podłączonych (czytnik kodów kreskowych, waga, szuflada) zapoznanie się z tematyką wymiany papieru i komunikatami kasy
- Funkcje kasy, przedstawienie obsługi kasy, włączenie i wyłącznie kasjera. Postęp oraz poruszenie się po menu kasy. W szczególności omówione jest menu kasjera.
- Raporty omówienie zawartości raportów fiskalnych : dobowego i miesięcznego. Nauka zasad i ich wytwarzanie
- Sprzedaż : omówienie i pokazanie sprzedaży w różnych trybach i konfiguracjach, anulowanie paragonu, wypłata z kasy oraz zamknięcie zmiany, sprzedaż wiązana – omówienie tematyki opakowań zwrotnych oraz rabatów i narzutów.
Kurs trwał 78h uczestniczyło w nim 6 osób. Warunkiem ukończenia szkolenia była obecność na nie mniej niż 80% godzin zajęć. Szkolenie zakończyło się nabyciem kwalifikacji zawodowych i wydaniem zaświadczeń oraz certyfikatów.