Nowoczesny recepcjonista hotelowy

Szkolenie trwa od maja do czerwca 2016r i obejmuje 96h zajęć teoretyczno – zawodowych
Wymagania wstępne dla uczestników szkolenia:
Chęć podniesienia wiedzy i umiejętności, pozytywne nastawienie do szkolenia
Celem szkolenia jest nabycie przez uczestników szkolenia wiedzy teoretyczno- praktycznej z zakresu wykonywania zawodu recepcjonisty hotelowego jak również obsługi kas fiskalnych
Szkolenie zakończy się wydaniem zaświadczeń oraz certyfikatów dla uczestników, warunek min, 80% obecności. Szkolenie zostało zrealizowane dla Hotelu*** Beskidzki Raj i zostało przeprowadzone przez wyspecjalizowaną kadrę trenerską.

Program szkolenia:

  • Historia hotelarstwa w Polsce i na świecie
  • Podstawowe pojęcia hotelarskie
  • Prekursorzy współczesnego hotelarstwa
  • Podstawy prawne dotyczące pracy w recepcji
  • Klasyfikacja i kategoryzacja hoteli
  • Rola i znaczenie recepcji w hotelu
  • Etyka pracy recepcjonisty
  • Wygląd zewnętrzny, makijaż, ubiór
  • Meldowanie i wymeldowanie gości- wymogi prawne obowiązku meldunkowego
  • Przydzielanie pokoi
  • Przyjmowanie rezerwacji
  • Obsługa korespondencji – formułowanie pism oficjalnych wysyłanie listem, faksem, mailem
  • Dokumenty i formularze obowiązujące w recepcji – prawidłowy obieg
  • Dostępność do oferty hotelu – kanały i źródła rezerwacji
  • Rezerwacje wstępne, zapytania i rezerwacje właściwe
  • Rezerwacje gwarantowane i niegwarantowane
  • System prowizji i rabatów, prawo do zniżek, programy lojalnościowe
  • Realizacja usług dodatkowych
  • Przyjmowanie i rozpatrywanie uwag, zażaleń i reklamacji
  • Zapewnienie gościom hotelowym komfortowych warunków pobytu : przyjmowanie zamówień na budzenie, śniadania, wynajem samochodów i inne usługi np. masaże, dbanie o bieżące uzupełnianie niezbędnych artykułów w pokojach
  • Przekazywanie informacji zewnętrznych dla gościa dotyczących np. imprez kulturalnych, rozrywkowych, turystycznych czy sportowych
  • Obsługa trudnego klienta
  • Zasady współpracy z pozostałymi komórkami organizacyjnymi funkcjonującymi w strukturze hotelowej
  • Promowanie i sprzedaż usług hotelarskich
  • Prowadzenie dokumentacji oraz archiwizacja
  • Prowadzenie rachunków związanych z pobytem gości: przyjmowanie należności za pokoje i inne usługi, wystawianie faktur, rachunków
  • Obsługa pakietu MS Office, poczty elektronicznej i urządzeń biurowych stanowiących wyposażenie recepcji
  • Wykorzystanie komputera w pracy recepcjonisty – rezerwacje on-line, promocja usług, korespondencja wewnętrzna i zewnętrzna
  • Obsługa specjalistycznego programu komputerowego dla recepcji- ustalanie zadań, rezerwacje, meldowanie, rozliczanie, zakończenie pobytu
  • Kasa fiskalna jako szczególna forma sprzedaży- omówienie stosownej ustawy
  • Programowanie kas fiskalnych
  • Praktyczna obsługa kas fiskalnych różnych typów i urządzeń peryferyjnych – symulacja obsługi klienta
  • Dokumenty kasowe ( paragon, raport dobowy i raport okresowy)
  • Praktyczna obsługa kart płatniczych tj :
  • Opis rynku kart płatniczych
  • Rodzaje transakcji kartami płatniczymi
  • Zabezpieczenie kart i procedury weryfikacyjne
  • Wykonywanie transakcji kartami płatniczymi
  • Rozpoznawanie i kontrola znaków pieniężnych
  • Błędy obsługi i sposoby ich rozwiązywania


Wizytówką hotelu jest recepcja i recepcjonista, jest to niepodważalny fakt. Wygląd, ubiór, forma wysławiania się, czy korespondencji mailowej niejednokrotnie wpływają na podjętą decyzję o skorzystaniu z usług hotelu. Innymi słowy jest to pozytywne kreowanie wizerunku firmy. Od tych właśnie elementów rozpoczyna się kurs dla recepcjonistów. Od szeroko rozumianego branżowego Savoir-vivre Vivre i netykiety. Kolejnymi elementami szkolenia jest profesjonalna wiedza branżowa, kategoryzacja obiektów hotelowych, wymagania im stawiane. Organizacja pracy, przyjmowanie rezerwacji, gospodarka pokojami, elementy marketingu i promocji hoteli, jak również mnogość innych jakże ważnych zagadnień niezbędnych w pracy profesjonalnego recepcjonisty.

Kurs ten jest skierowany zarówno do osób początkujących, jak również do zawodowych recepcjonistów, którzy pragną odświeżyć wiadomości lub zaobserwować nowe trendy w sztuce. Zajęcia prowadzone są w formie praktycznych warsztatów z dużym naciskiem na profilową wiedzę. Zapraszamy do zapoznania się z pełnym programem kursu i skorzystania z oferty.

Szkolenie zakończyło się wydaniem zaświadczeń oraz certyfikatów dla uczestników, warunek min, 80% obecności

Referencje

Diagnoza potrzeb