Szkolenie trwa od maja do czerwca 2016r i obejmuje 96h zajęć teoretyczno – zawodowych
Wymagania wstępne dla uczestników szkolenia:
Chęć podniesienia wiedzy i umiejętności, pozytywne nastawienie do szkolenia
Celem szkolenia jest nabycie przez uczestników szkolenia wiedzy teoretyczno- praktycznej z zakresu wykonywania zawodu recepcjonisty hotelowego jak również obsługi kas fiskalnych
Szkolenie zakończy się wydaniem zaświadczeń oraz certyfikatów dla uczestników, warunek min, 80% obecności. Szkolenie zostało zrealizowane dla Hotelu*** Beskidzki Raj i zostało przeprowadzone przez wyspecjalizowaną kadrę trenerską.
Program szkolenia:
- Historia hotelarstwa w Polsce i na świecie
- Podstawowe pojęcia hotelarskie
- Prekursorzy współczesnego hotelarstwa
- Podstawy prawne dotyczące pracy w recepcji
- Klasyfikacja i kategoryzacja hoteli
- Rola i znaczenie recepcji w hotelu
- Etyka pracy recepcjonisty
- Wygląd zewnętrzny, makijaż, ubiór
- Meldowanie i wymeldowanie gości- wymogi prawne obowiązku meldunkowego
- Przydzielanie pokoi
- Przyjmowanie rezerwacji
- Obsługa korespondencji – formułowanie pism oficjalnych wysyłanie listem, faksem, mailem
- Dokumenty i formularze obowiązujące w recepcji – prawidłowy obieg
- Dostępność do oferty hotelu – kanały i źródła rezerwacji
- Rezerwacje wstępne, zapytania i rezerwacje właściwe
- Rezerwacje gwarantowane i niegwarantowane
- System prowizji i rabatów, prawo do zniżek, programy lojalnościowe
- Realizacja usług dodatkowych
- Przyjmowanie i rozpatrywanie uwag, zażaleń i reklamacji
- Zapewnienie gościom hotelowym komfortowych warunków pobytu : przyjmowanie zamówień na budzenie, śniadania, wynajem samochodów i inne usługi np. masaże, dbanie o bieżące uzupełnianie niezbędnych artykułów w pokojach
- Przekazywanie informacji zewnętrznych dla gościa dotyczących np. imprez kulturalnych, rozrywkowych, turystycznych czy sportowych
- Obsługa trudnego klienta
- Zasady współpracy z pozostałymi komórkami organizacyjnymi funkcjonującymi w strukturze hotelowej
- Promowanie i sprzedaż usług hotelarskich
- Prowadzenie dokumentacji oraz archiwizacja
- Prowadzenie rachunków związanych z pobytem gości: przyjmowanie należności za pokoje i inne usługi, wystawianie faktur, rachunków
- Obsługa pakietu MS Office, poczty elektronicznej i urządzeń biurowych stanowiących wyposażenie recepcji
- Wykorzystanie komputera w pracy recepcjonisty – rezerwacje on-line, promocja usług, korespondencja wewnętrzna i zewnętrzna
- Obsługa specjalistycznego programu komputerowego dla recepcji- ustalanie zadań, rezerwacje, meldowanie, rozliczanie, zakończenie pobytu
- Kasa fiskalna jako szczególna forma sprzedaży- omówienie stosownej ustawy
- Programowanie kas fiskalnych
- Praktyczna obsługa kas fiskalnych różnych typów i urządzeń peryferyjnych – symulacja obsługi klienta
- Dokumenty kasowe ( paragon, raport dobowy i raport okresowy)
- Praktyczna obsługa kart płatniczych tj :
- Opis rynku kart płatniczych
- Rodzaje transakcji kartami płatniczymi
- Zabezpieczenie kart i procedury weryfikacyjne
- Wykonywanie transakcji kartami płatniczymi
- Rozpoznawanie i kontrola znaków pieniężnych
- Błędy obsługi i sposoby ich rozwiązywania
Wizytówką hotelu jest recepcja i recepcjonista, jest to niepodważalny fakt. Wygląd, ubiór, forma wysławiania się, czy korespondencji mailowej niejednokrotnie wpływają na podjętą decyzję o skorzystaniu z usług hotelu. Innymi słowy jest to pozytywne kreowanie wizerunku firmy. Od tych właśnie elementów rozpoczyna się kurs dla recepcjonistów. Od szeroko rozumianego branżowego Savoir-vivre Vivre i netykiety. Kolejnymi elementami szkolenia jest profesjonalna wiedza branżowa, kategoryzacja obiektów hotelowych, wymagania im stawiane. Organizacja pracy, przyjmowanie rezerwacji, gospodarka pokojami, elementy marketingu i promocji hoteli, jak również mnogość innych jakże ważnych zagadnień niezbędnych w pracy profesjonalnego recepcjonisty.
Kurs ten jest skierowany zarówno do osób początkujących, jak również do zawodowych recepcjonistów, którzy pragną odświeżyć wiadomości lub zaobserwować nowe trendy w sztuce. Zajęcia prowadzone są w formie praktycznych warsztatów z dużym naciskiem na profilową wiedzę. Zapraszamy do zapoznania się z pełnym programem kursu i skorzystania z oferty.
Szkolenie zakończyło się wydaniem zaświadczeń oraz certyfikatów dla uczestników, warunek min, 80% obecności