Kurs Techniki sprzedaży

Realizowane w terminie 13.02.2020 do 29.02.2020 r. Celem szkolenia jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie do wykonywania zawodu Sprzedawca.

Po zakończeniu szkolenia uczestnik nabędzie umiejętności z zakresu:

– obsługi klienta
– nawiązywania kontaktów handlowych
– budowania profesjonalnego wizerunku handlowca 
– negocjacji cen lub innych warunków transakcji
– prowadzenia rozmowy sprzedażowej
– identyfikacji potrzeb klientów
– komunikacji interpersonalnej

Techniki sprzedaży są to metody negocjacji podczas których klient oraz sprzedawca w racjonalny sposób starają się uzyskać kompromis broniąc swojego interesu. Nie można ich sztywno określić ponieważ wynikają bezpośrednio z relacji między dwoma osobami, których rezultat trudno przewidzieć. Techniki stosowane w negocjacjach są efektem przede wszystkim z umiejętności negocjacyjno – sprzedażowych uczestników.

Główne zagadnienia kursu:

  • Nawiązywanie kontraktów handlowych
  • Budowa profesjonalna wizerunku handlowca
  • Mowa ciała w kontaktach handlowych
  • Wykorzystanie tonu głosu w rozmowach
  • Zdobywanie zaufania klientów
  • Tworzenie pozytywnej atmosfery
  • Budowanie wiarygodności handlowców
  • Sposoby ułatwiające zdobywanie i utrzymywanie sympatii klientów.
  • Prowadzenie rozmów z trudnymi klientami
  • Poznanie potrzeb klientów
  • Badanie potrzeb klienta
  • Zadawanie właściwych pytań – otwarte, zamknięte
  • Aktywne słuchanie
  • Stosowanie parafrazy
  • Sposoby ułatwiające rozumienie i odkrywanie potrzeb klientów
  • Skuteczne prezentowanie ofert handlowych
  • Skuteczne słowa argumentacji handlowej
  • Język korzyści
  • Skuteczne prezentowanie ofert handlowych
  • Odpieranie obiekcji klienta
  • Prowadzenie rozmów w przypadku obiekcji , odbieranie obiekcji
  • Skuteczne przedstawienie cen
  • Prowadzenie rozmów o cenach
  • Negocjacje cenowe
  • Łagodzenie negatywnych reakcji na cenę
  • Prowadzenie negocjacji cenowych
  • Finalizowanie sprzedaży
  • Sygnały gotowości klienta do podjęcia decyzji o zakupie
  • Postępowanie w końcowej fazie sprzedaży
  • Postępowanie po dokonanej sprzedaży
  • Postępowanie w sytuacji niepowodzenia sprzedaży
  • Podsumowanie rozmowy sprzedażowej

Kurs trwał 30 h uczestniczyły w nim 3 osoby. Warunkiem ukończenia szkolenia była obecność na nie mniej niż 80% godzin zajęć. Szkolenie zakończyło się nabyciem kwalifikacji zawodowych i wydaniem zaświadczeń oraz certyfikatów.