Fundacja Silver Economy zrealizowała kurs ,, Pracownik obsługi biurowej” w terminach 19.07.2018 do 09.03.2018 oraz 22.11.2018 do 19.12.2018r. dla 37 osób w ramach projektu pt. ,, Program aktywnego włączenia osób niepracujących z Nowego Sącza i powiatu nowosądeckiego” realizowanego z Poddziałania 9.1.2 Aktywna integracja – projekty konkursowe Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.
Pracownik obsługi biurowej to osoba, która odpowiada za zarządzanie i koordynowanie codziennej pracy biura. Do głównych obowiązków osoby tej należy, m.in.: obsługa petentów, odbieranie poczty tradycyjnej i elektronicznej, archiwizacja dokumentów, pisanie pism biurowych oraz analiza kierowanych do firmy zapytań ofertowych, przeszukiwania i analizy biuletynu zamówień publicznych, przygotowania ofert o specyfice zamówień publicznych, monitorowanie rozstrzygniętych przetargów.
PRACOWNIK OBSŁUGI BIUROWEJ – POŻĄDANE CECHY
Pożądane cechy:
- Dobry stan zdrowia
- Dobra sprawność ruchowa i wytrzymałość fizyczna (praca w ciągłym ruchu i dyspozycji)
- Dobry wzrok słuch, spostrzegawczość, dobra pamięć
- Zrównoważenie emocjonalne
- Komunikatywność(umiejętność dostosowania się do różnych sytuacji związanych z obsługą firmy, kontrahentów)
- Akceptowanie usługowego charakteru pracy
- Zdolność logicznego myślenia
- Zdyscyplinowanie
- Kultura osobista, takt i uprzejmość
- Uczciwość, sumienność, poczucie obowiązku i odpowiedzialności
- Zmysł organizacyjny i odwaga podejmowaniu decyzji (umiejętność pracy indywidualnej i w zespole)
- Poczucie estetyki (troska o własny wizerunek w miejscu pracy i miejsca pracy)
- Nowatorska postawa wobec wykonywanych zadań
- Aktywna chęć podnoszenia kwalifikacji i uzupełniania wiedzy
Przeciwwskazania zdrowotne:
- Choroby układu kostnego, wady postawy
- Schorzenia neurologiczne, niektóre choroby psychiczne
Program szkolenia:
- Wiedza o gospodarce
1.1. Podstawy ekonomii
1.2. Zasady rachunkowości
1.3. Podstawowe zagadnienia prawne
1.4. Socjologia i psychologia pracy
1.5. Aktywne poszukiwanie pracy
1.6. Ogólne przepisy BHP, ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska - Organizacja i funkcjonowanie biura
2.1. Organizacja pracy biurowej
2.2. Rodzaje, przechowywanie i archiwizowanie dokumentów
2.3 Prowadzenie i obsługa korespondencji
2.4. Prowadzenie rozmów
2.5. Organizacja i obsługa spotkań - Komputer w pracy biurowej
3.1. Budowa i obsługa komputera
3.2. Korzystanie z usług internetowych
3.3. Skanowanie, tworzenie i obróbka grafiki
3.4. Redagowanie i formatowanie dokumentów
3.5. Wykonywanie obliczeń
3.6. Korzystanie z baz danych - Technika biurowa
4.1. Urządzenia i sprzęt biurowy
4.2. Urządzenia i sprzęt pomocniczy