Pracownik obsługi biurowej

Fundacja Silver Economy zrealizowała kurs ,, Pracownik obsługi biurowej” w terminach 19.07.2018 do 09.03.2018 oraz 22.11.2018 do 19.12.2018r. dla 37 osób w ramach projektu pt. ,, Program aktywnego włączenia osób niepracujących z Nowego Sącza i powiatu nowosądeckiego” realizowanego z Poddziałania 9.1.2 Aktywna integracja – projekty konkursowe Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.

Pracownik obsługi biurowej to osoba, która odpowiada za zarządzanie i koordynowanie codziennej pracy biura. Do głównych obowiązków osoby tej należy, m.in.: obsługa petentów, odbieranie poczty tradycyjnej i elektronicznej, archiwizacja dokumentów, pisanie pism biurowych oraz analiza kierowanych do firmy zapytań ofertowych, przeszukiwania i analizy biuletynu zamówień publicznych, przygotowania ofert o specyfice zamówień publicznych, monitorowanie rozstrzygniętych przetargów.

PRACOWNIK OBSŁUGI BIUROWEJ – POŻĄDANE CECHY

Pożądane cechy:

  • Dobry stan zdrowia
  • Dobra sprawność ruchowa i wytrzymałość fizyczna (praca w ciągłym ruchu i dyspozycji)
  • Dobry wzrok słuch, spostrzegawczość, dobra pamięć
  • Zrównoważenie emocjonalne
  • Komunikatywność(umiejętność dostosowania się do różnych sytuacji związanych z obsługą firmy, kontrahentów)
  • Akceptowanie usługowego charakteru pracy
  • Zdolność logicznego myślenia
  • Zdyscyplinowanie
  • Kultura osobista, takt i uprzejmość
  • Uczciwość, sumienność, poczucie obowiązku i odpowiedzialności
  • Zmysł organizacyjny i odwaga podejmowaniu decyzji (umiejętność pracy indywidualnej i w zespole)
  • Poczucie estetyki (troska o własny wizerunek w miejscu pracy i miejsca pracy)
  • Nowatorska postawa wobec wykonywanych zadań
  • Aktywna chęć podnoszenia kwalifikacji i uzupełniania wiedzy

Przeciwwskazania zdrowotne:

  • Choroby układu kostnego, wady postawy
  • Schorzenia neurologiczne, niektóre choroby psychiczne

Program szkolenia:

  1. Wiedza o gospodarce
    1.1. Podstawy ekonomii
    1.2. Zasady rachunkowości
    1.3. Podstawowe zagadnienia prawne
    1.4. Socjologia i psychologia pracy
    1.5. Aktywne poszukiwanie pracy
    1.6. Ogólne przepisy BHP, ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska
  2. Organizacja i funkcjonowanie biura
    2.1. Organizacja pracy biurowej
    2.2. Rodzaje, przechowywanie i archiwizowanie dokumentów
    2.3 Prowadzenie i obsługa korespondencji
    2.4. Prowadzenie rozmów
    2.5. Organizacja i obsługa spotkań
  3. Komputer w pracy biurowej
    3.1. Budowa i obsługa komputera
    3.2. Korzystanie z usług internetowych
    3.3. Skanowanie, tworzenie i obróbka grafiki
    3.4. Redagowanie i formatowanie dokumentów
    3.5. Wykonywanie obliczeń
    3.6. Korzystanie z baz danych
  4. Technika biurowa
    4.1. Urządzenia i sprzęt biurowy
    4.2. Urządzenia i sprzęt pomocniczy

Referencje